Pagina's

donderdag 15 september 2011

London!

Vorige week trok ik er met de boyfriend nog snel even twee dagen op uit alvorens het nieuwe academiejaar start voor mij. (De boyfriend werkt dus die had een paar dagen vrijaf genomen^^). Vorig jaar in september deden we dit ook en toen trokken we voor vijf dagen naar Parijs! Dit viel zo goed mee dat we besloten het dit jaar opnieuw te doen. Dit jaar kwam Londen aan de buurt. Enkele jaren geleden (meer bepaald in 2007) trokken we al eens voor een dagje naar Londen dus we waren niet aan ons proefstuk toe.
Lees verder om meer te weten komen over onze avonturen! Dit is natuurlijk geen beauty related artikel maar op dit blog zullen ook lifestyleartikelen online komen. Maar niet getreurd, ik heb ook het een en ander geshopt en dat komt in een volgend artikeltje aan bod!

De eerste dag vertrokken we ’s morgens om 6 uur met de trein richting Brussel om er de Eurostar naar Londen te nemen. Er werd ons tijdens de reis opeens gemeld een vertraging te hebben van 70 minuten door een probleem in de Chunnel (de Kanaaltunnel). Dat probleem bleek echter sneller opgelost dan verwacht en de vertraging duurde uiteindelijk maar vijf minuutjes. We kwamen aan in Londen rond 10 uur Belgische tijd. Dan is het in Londen eigenlijk nog maar 9 uur, uurtje winst dus J. Bij aankomst dronken we een oppeppende koffie en aten we voor de tweede maal een klein ontbijt (we waren dan ook al een halve dag wakker, weetjewel :o).

Buckingham Palace, Changing the Guard

We wilden natuurlijk zoveel mogelijk doen tijdens onze trip en trokken daarom snel naar het hotel om our luggage te dumpen. Daarna gingen we richting Buckingham Palace om er de ‘Changing the Guard-ceremony’ te zien. Dit vindt enkel plaats op even dagen om 11h30 dus het was die dag of niet meer. We wandelden via Green Park naar de plaats van het spektakel. Alhoewel, spektakel? Lilliputter-me zag er in eerste instantie niet teveel van^^. Het was er echt koppen lopen! Uiteindelijk vonden we een geschikt plekje en de boyfriend slaagde er in om met zijn 1m90 toch enkele foto’s en filmpjes te maken. Al bij al was het wel eens de moeite om te zien! Daarna wandelden we door St. James’ Park, echt een prachtig park! Toen trokken we richting de Big Ben, de Houses of Parliament en Wesminster Abbey.

Eekhoorn in St. James' Park!

The Big Ben

Onze maagjes begonnen wat te knorren en we besloten naar Covent Garden te trekken en daar ergens iets te eten te zoeken. Uiteindelijk aten we bij Marks en Spencer. Daarna kwam Covent Garden zelf aan de buurt! We gingen binnen bij de Body Shop en bij… Boots! Ook Covent Garden Market kwam aan bod. Aangezien ik niet alleen op zwier was maar met een mannelijke compagnon besloot ik om niet ieder leuk winkeltje binnen te stappen. We hadden ook maar twee dagen de tijd en we wilden nog heel wat doen. Daarop besloten we om onze trip  verder the zetten richting het London Eye. We passeerde hierbij nog langs het London Transport Museum maar daar gingen we niet binnen.

The London Eye

Eenmaal bij het London Eye aangekomen, konden we nog net wat plaatjes trekken alvorens we een stortbui over ons heen kregen. Op het Londen Eye gaan was dus geen optie meer maar daar hebben we geen traantjes voor gelaten. We hadden eigenlijk toch al beslist om die dag niet op het London Eye te gaan aangezien het weer zeer grijs was en het uitzicht dan toch niet zo mooi is. Het regende uiteindelijk zo hard dat we terug naar het dichtstbijzijnde metrostation vluchtten en de metro namen naar Oxford Street. In winkels wordt je namelijk lekker niet nat, hé ;).
We gingen eerst binnen bij Topshop en de naastliggende winkel (ik kan me de naam niet meer herinneren, woeps!) . Toen we onze tocht door de langste winkelstraat van Londen verder wilden zetten, zagen we dat het nog harder regende. Van lekker kuieren was er dus geen sprake. We besloten onze tijd beter te besteden en gingen op weg naar Harrods. Het leek wel leuk om toch eens met eigen ogen te bekijken hoe het er daar nu vanbinnen echt uitziet. Mooi, chique, luxueus, groot … . Maar op de een of andere manier voelde ik me er een beetje gevangen. Als ik Harrods vergelijk met Galeries Lafayette in Parijs dan is mijn keuze snel gemaakt! Maar zoals ik al zei, tof om eens gezien te hebben. En als je er het fortuin voor hebt, waarschijnlijk ook heel leuk om te shoppen ^^.

Harrods

Na alle drukte van de dag besloten we naar het hotel terug te keren. Zo konden we wat rusten terwijl we planden wat we de volgende dag gingen doen. Daarna fristen we ons wat op en trokken we nog naar Leicester Square. We hadden navraag gedaan in het hotel en het scheen daar heel gezellig te zijn ’s avonds. En dat was het zeker! Veel licht, veel ambiance, veel volk. We kwamen langs m&m’s world, een gebouw van vier verdiepingen waarbij alles rond de zoetigheden draait. Jup, je lees het goed, de goddelijke beestjes hebben hun eigen soort van museum. Leuke ontdekkingJ. Via Leicester Square kwamen we in Chinatown terecht. Daar zijn we iets gaan eten in een klein restaurantje. Heel gezellig! Lekker rond gegeten gingen we terug naar het hotel om er te genieten van broodnodige nachtrust!

m&m's world!

Chinatown

De nacht was echter niet van lange duur aangezien we vroeg uit de veren wilden om ook onze tweede dag goed te kunnen vullen! Na ons ontbijt in het hotel trokken we terug de stad in.

De ochtenstond heeft goud in de mond! Zon en the morning paper!

We gingen eerst naar Madame Tussauds. Zowel de boyfriend als mezelf waren er nog nooit eerder geweest en het was een hele belevenis. De foto’s die we er getrokken hebben zijn soms echt hilarisch. Naast de wassen beelden vind je er ook de geschiedenis van Madame Tussauds, een winkeltje (ofcourse) en een klein pretpark in terug. We bleven hier toch een goeie drie uren en erna trokken we naar Regent’s Park om even uit te blazen.

De enige echte, Madame Tussaud herself!

Regent's Park

De tweede dag was iets minder druilerig dus we trokken verder naar Oxford Street want ik had nog een belangrijke missie die vervuld moest worden. Hierover meer in het volgende artikel ^^. Met de metro kwamen we toe aan de Marble Arch waar we eerst een eettentje binnen gingen om iets te smullen. Daarna kwam Oxford Street zelf aan bod. Toen de buit binnen was, trokken we nog naar de Tower Bridge met de Tower of London. We waren eerst van plan om die via een Hop On Hop Off boot te doen via de Thames maar aangezien er een sterke wind opgezet was, hebben we dit plan maar (letterlijk) laten varen.

The Tower Bridge en the Tower of Londen

Na nog even langs de Thames te wandelen, besloten we terug naar het hotel te keren. We hadden geen zin in gehaast dus we namen ruim de tijd om onze valies op te halen en richting het station te trekken. Na een vermoeiende trip kwamen we voldaan terug thuis aan! Ons bedje lonkte en het duurde dus niet lang vooraleer we in dromenland onze trip nog eens konden herbeleven!