Pagina's

woensdag 9 januari 2013

Terugblik 2012!

Hello beauties!

Om aan te sluiten bij mijn vorige blogpost: een terugblik naar 2012! Vorig jaar had ik een lijstje met voornemens gemaakt voor het jaar 2012. Ik vertelde reeds dat ik niet zo van de voornemens ben en ik heb er dus ook weinig aandacht aan geschonken. Om toch eventjes te checken, heb ik onderstaand artikel geschreven. Ik vermeld enkel de voornemens in verband met beauty. Ze staan ook random geordend, er is geen specifieke volgorde.

Je kan eerst lezen welke voornemens ik had en daarna komt cursief mijn commentaar erbij.




Elke week mijn make-up brushes kuisen! 
Deze staat wel met stip op nummer één! Laat dit tijdrovende klusje nu niet een van mijn favoriete bezigheden zijn waardoor het er in het verleden vaak bij inschoot. Maar no more. Ik wil ze vanaf nu elke week reinigen.

Hierbij schiet ik nog altijd tekort. Aaaargh, het is zo'n hatelijk klusje. Maar het moet echt gebeuren. Deze komt opnieuw op mijn lijstje.








Meer lipgloss gebruiken
Oké, deze kan raar klinken. Ik bedoel hiermee gewoon dat ik heel wat leuke lipglosses liggen heb maar dat ik vaker opteer voor een lipstick zonder lipgloss overheen of een klein dotje lipgloss in het midden. Ze zijn nochtans leuk en kunnen een extra touch geven. Ik hou er gewoon niet altijd van dat mijn haar er gaat inhangen maar daar moeten oplossingen voor te vinden zijn ^^.

Ik ben zeker meer lipgloss gaan gebruiken. Over lipstick heen of zelf gewoon zonder lipstick onder. Dus hier ben ik wel in geslaagd. Ik merk wel dat ik vaak teruggrijp naar dezelfde glossjes en dat sommigen onderin mijn mandje met lipgloss blijven liggen. Misschien moet ik hier maar eens een beter systeem voor bedenken.



Elke dag een andere ooglook maken met oogschaduw
Dit doe ik eigenlijk meestal wel. Maar soms zijn er van die hele drukke tijden waarin een patroon ontstaat dat ik elke dag snel-snel een en ander opsmeer, en elke dag hetzelfde. Dat wil ik veranderen. Elke dag een draagbare look.

Geslaagd. Ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat er tijden waren waarin ik niet elke dag oogschaduw droeg. Zelf als ik niet veel tijd heb, gebruik ik oogschaduw. Dat zei ik ook al een beetje voorheen, ik denk dat ik vooral bedoelde dat ik elke dag iets anders moest gaan doen. 




weinig slaap doet je 5 5 kg verdikken 2



Op tijd naar bed!
Een groot probleem voor mij. Deze verdient eigenlijk een gedeelde eerste plaats. Ik lijk altijd uren te kort in mijn dag te hebben. Ik ben een echte nachtmens en heb 's avonds nooit zin om naar bed te gaan. Uiteindelijk ben ik soms zelfs te moe om effectief recht te staan, tanden te poetsen, make-up te verwijderen en mijn bed in te duiken! En 's morgens geraak ik er dan amper uit. Ik vind dit zeker beautygerelateerd want wanneer ik te weinig slaap zie ik er niet uit en voel ik me niet mooi, slecht, ...

Ik vind dat in hierin wel geslaagd ben. Er zijn nog tijden dat ik veel te laat mijn bed inkruip maar niet meer zo extreem en zo vaak. 



Mijn look (kapsel) veranderen
Ik heb al enkele jaren relatief hetzelfde kapsel. Ik hou van mijn lange lokken en een te drastische verandering schrikt mij wat af. Ik hou ook niet van kappers (yesyes, you all know what I'm talking 'bout). Maar ik wil er voor gaan. Iets anders!

Het is toch bij de puntjes inkorten gebleven. Ik besefte dat ik helemaal niet klaar was om mijn haar drastisch te veranderen. Ik krijg ook steeds complimentjes over mijn lange haar wat het nog moeilijker maakt om er de schaar in te zetten! Ik denk dat ik er komend jaar toch maar eens voor ga. Maar dan niet een heel ander kapsel, gewoon iets inkorten zodat het terug wat gezonder en luchtiger is.




Voilà. Dit waren ze. De laatste jaren probeer ik wel een lijstje met voornemens te maken maar ik vergeet ze altijd snel en ik blik nooit terug. Dit jaar doe ik opnieuw een poging, mijn lijstje ligt al klaar. Misschien plaats ik het wel op een aparte pagina op mijn blog, zo kan ik regelmatig nog eens een kijkje nemen om te zien waar ik moet bijsturen.



Xoxo.

Babelutte



[Bronnen foto's: Freepick en PhotoNews]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten