Pagina's

zondag 8 januari 2012

Review: Freeman Facial Clay Mask Avocado and Oatmeal

Zoals de titel reeds vermeld, ga ik het hebben over een masker van Freeman. Dit diepreinigende masker reinigt de huid grondig en 'trekt' als het ware vuil en overtollige olie uit de huid. Het zorgt ervoor dat verstopte poriën gereinigd worden.



Na het aanbrengen van het masker wordt het hard, wat eigen is aan een kleimasker. Dat wil niet zeggen dat andere maskers deze eigenschap niet hebben. Heel wat maskers worden namelijk hard na het aanbrengen. Dit zorgt ervoor dat de huid gedurende de tijd dat het masker hard is, afgesloten is van de lucht en ... .

Het masker heeft een lichtgroene (pastel) kleur, ik vind dit de 'typische' kleur van een masker. Zo van, de maskers die in grootmoeders tijd voor de eerste maal op de markt kwamen, waren meestal typerend groen. Ik ben niet echt goed in het beschrijven van geuren maar ik vind het masker fris ruiken, niet overweldigend en zeker niet storend. Als je je fantasie gebruikt, kan je er wel een hint van avocado in ontdekken. Nu ja, echt sterk ruikt avocado niet maar kom, het is het idee dat telt, right?  Havermout daarentegen ruik ik helemaal niet maar ja, hoe ruikt dat dan juist?




Ik heb het masker in een tube van 150 ml, je kan het natuurlijk ook kopen in zakjes. Ik gebruik het niet elke week aangezien een kleimasker de huid wat droger kan maken, ook als je een vettige huid hebt. Ter illustratie, ik heb zelf een vettige huid (voornamelijk t-zone) en kreeg er ooit eens droge plekjes van op de wangen. Desalniettemin vind ik het een goed, degelijk masker dat doet wat het belooft. Je ziet op mijn neus (en kin) zelfs de olie die uit mijn poriën 'getrokken' wordt. Nadien heb ik geen neusstrip meer nodig! En laat dit nu net een van mijn grootste ergenissen zijn qua gezichtsverzorging.

Door het uitdrogend effect, dient het masker ook ideaal voor het uitdrogen van puistjes. Wanneer mijn huid een gevoeligere periode doormaakt (komt soms voor door bijvoorbeeld weersveranderingen, hormoonschommelingen, ...) gebruik ik het masker graag plaatselijk op de puistjes die dan durven verschijnen. Erna kan je dan een ander masker aanbrengen over het volledige gezicht.


Ik breng het masker aan met mijn vingers (je kan ook een borstel gebruiken) maar ik vind dit niet nodig bij dit masker, gezien de consistentie. Daarna laat je aan de lucht drogen tot het volledig hard wordt. Naar het einde toe begint het masker te kraken. Tijd om het weg te halen! Om het masker te verwijderen hou ik ervan om een nat washandje of een natte handdoek te gebruiken. Ik maak dit nat met warm water en hou dit eerst even tegen mijn gezicht tot het masker opnieuw 'zacht' wordt. Daarna kan je het masker gemakkelijk van je gezicht halen.




Let wel, het masker wordt niet hard wanneer je in een vochtige ruimte (zoals bijvoorbeeld de badkamer) wil laten drogen. Ik hou ervan om een masker te gebruiken wanneer ik in bad lig. Met een kleimasker kan dit niet want dan wordt het masker niet hard.


Na gebruik ziet mijn gezicht vaak wat rood maar ik wijt dit aan mijn gevoelige huid. Dit effect is te verdragen maar heel gevoelige huidjes laten dit masker toch best aan zich voorbijgaan. Laat het masker zeker niet te lang zitten want dit kan wel pijnlijk worden (het kan branderig aanvoelen!). Het is daarom ook beter om na gebruik de huid even te laten rusten, ideaal is om het masker 's avonds voor het slapengaan te gebruiken.

Nadien breng ik altijd een verzorgende, vochtinbrengende crème aan. Mijn huid voelt dan gereinigd en lekker zacht. En ik heb de indruk dat na het masker gedurende bepaalde tijd te gebruiken mijn huid minder oneffenheden vertoont. Maar dit kan ook aan een ander product liggen want mijn gezichtsroutine durft nog al eens te veranderen.

Al bij al overwegen de pluspunten maar ik gebruik het masker dus niet wekelijks maar ongeveer een maal tweewekelijks wegens het uitdrogend effect. En voor de prijs moet je het niet laten! Zeker uittesten als je nieuwsgierig bent geworden! Het masker is te vinden bij de drogist, ik kocht mijn tube voor €3,99 bij Kruidvat.

Xoxo.

Babelutte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten