Pagina's

zaterdag 8 oktober 2011

Preview: Catrice LIMITED EDITION Big City Life!



Tijdens een rondje surfen op het internet, kwam ik naar goede gewoonte terecht op de website van Catrice, een van mijn favoriete budgetmerken! Het is al een tijdje geleden dat ik nog iets kocht van een van hun LE collecties maar bij de aanblik van de nieuwe producten die in aantocht zijn, begon ik spontaan te watertanden.

De Limited Edition 'Big City Life' brengt vier make-up palettes en vier bijhorende nagellakjes uit, telkens geïnspireerd op een grote stad. Ik vind het altijd een beetje raar om make-up te linken aan bepaalde landen of streken, net alsof iedereen er daar met die bepaalde look rondloopt! But hey, let's not be judgemental, het is het idee dat telt!


Dit zegt Catrice:

'Elk “Big City Life” make-up palette bestaat uit zes poederoogschaduwen, twee tinten rouge, en een professionele duo-applicator om verzekerd te zijn van eenvoudig en precies gebruik van de make-up. Om de stijlvolle must-havebox compleet te maken, zit er een mini-oogpenseel bij die jouw citylook helemaal perfect maakt.

De Ultimate Nail Lacquer, die apart verkrijgbaar is, biedt geweldige dekking, blijft lang zitten, en geeft je nagels een onweerstaanbare glans en kleur die opvalt – als de hartslag van iedere stad. En dankzij het extra brede kwastje, wordt het zelfs mogelijk je nagels gemakkelijk te lakken – zonder strepen – zelfs tijdens een taxiritje naar jouw bestemming!'


De vier wereldsteden!


New York!


London!


Berlin!


Sydney!

Ik vind de palettes er leuk uitzien. Ik hou sowieso van zwarte verpakkingen, vind ik meestal lekker classy staan. Ik vind het ook leuk dat de kleuren terug te vinden zijn in de illustraties die ook nog eens de bezienswaardigheden van de wereldsteden weergeven. /Een extra reden om dol te zijn op de nagellakjes die bij de palettes horen. Rauwtch! Ik ben verliefd!/

Daarnaast vind ik het leuk dat elke oogschaduw en blush een eigen naam kreeg die onmiddellijk onder de make-up te lezen staat. Dit doe me erg denken aan Urban Decay make-up palettes. Niets mis mee als er geen namen gegeven worden maar extra pluspunt als dit wel het geval is!

Meestal ben ik niet te vinden voor palettes die zowel blush als oogschaduw bevatten, het oogt zo ... cheap (?). En ik voel me dan als het ware nogal verplicht om ook die bepaalde blush te gebruiken als ik een ooglook maakt met een bepaald palette. Maar wederom, bevooroordeeld ben ik niet! Dus, eerst zien en dan geloven!

Over de nagellakjes heb ik niet veel meer te zeggen dan wat ik al zei. Ik hou van Catrice nagellak, ik hou van LE nagellak én ik hou erg van de illustraties op deze LE nagellak. Daarnaast vind ik de kleuren ook nog eens heel mooi! Deze vier kleuren hebben voor mij een hoog hébben-gehalte! Een favoriet kiezen lukt me dan ook niet. Ik wil ze allemaal.


 
Een palette kiezen, gaat me dan al beter af. Als ik enkel afga op de foto's dan ga ik voor Berlin of Sydney! Als ik met het mes op de keel gedwongen wordt te kiezen, dan opteer ik hoogst waarschijnlijk voor Berlin. Just a feeling!

Op de derde en vierde plaats komen respectievelijk London en New YorkLondon spreekt me op het eerste zicht heel erg aan maar als ik wat verder kijk komt dit voornamelijk door de blush en de gele tint oogschaduw, de rest van het palette gets a little boring. Dit palletje dient wel ideaal voor wat uitdagendere looks. Maar aangezien ik al wat oogschaduw heb, zowel fel als neutraal, en ik voor dagdagelijkse make-up vaker grijp naar neutrale kleuren, laat ik deze denk ik aan me voorbijgaan!  De oogschaduwkleuren in het laatsgenoemde palette (New York) kunnen me ook weer niet onmiddellijk charmeren, ik vind dat je bij dit palletje nogal beperkt bent in mogelijkheden.

Er hangt natuurlijk veel af van de pigmentatie en de swatches die ik vooraf maak met de testers. En daarnaast vind ik het ook makkelijker om te kiezen wanneer je de kleuren waarheidsgetrouw voor je ziet want schijn (hier: foto's) kan bedriegen! Het wordt dus afwachten, we shall see!


De collectie zal in de rekken te vinden zijn van half oktober tot half november. De palettes zullen €6,99 kosten en de nagellakjes €2,49.

Ik ben alvast benieuwd! Jullie? Let me know!

Xoxo.

Babelutte


Ps: De naam van de collectie brengt me continue nostalgisch terug naar enkele jaren geleden (meer bepaald in 2005) toen de song 'Big City Life' van Mattafix even een hit was. Toen kreeg ik de song na het horen nooit ofte nimmer uit mijn hoofd en na het ontdekken van deze collectie heb ik weer hetzelfde voor :)! Marketing truc, maybe?

Enjoy!




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten